Choklad Fudge Brownie

För alla chokladälskare! Ett tips är att faktiskt frysa in kakan, och sen när ni ska äta den låter ni den självtina lite grann. Då blir den sådär härligt lagom seg och supergod.
 
Ni kan givetvis själva välja hur de ska se ut. Antingen i fyrkanter, avlånga, trianglar m.m. Formen kan du också bestämma själv, antingen en ugnsform eller som i mitt fall en vanlig kladdkakeform.
 
 
 
Du behöver:
175 gram mjukt smör
3 dl socker
1.5 dl kakao
0.5 dl ljus sirap
1/4 tsk salt
3 ägg
1.5 dl mjölk
 
Fudgeglasyren:
1.5 dl vispgrädde
0.5 dl mjölk
0.5 dl ljus sirap
200 gram mörk choklad
 
Gör såhär:
1. Sätt på ugnen på 200 grader. 
 
2. Vispa smör och socker vitt och krämigt. Rör ner kakao, sirap och salt. Rör i ett ägg i taget (akta så det inte kommer i skal) och vänd till sist i mjölet. 
 
3. Smöra formen du ska använda och häll i smeten. Grädda kakan i ca 30-35 minuter (men det tar olika tid beroende på ugn och form, så kolla med jämna mellanrum). Kakan ska vara lite kladdig inuti. Låt kakan svalna.
 
4. Nu är det dags att göra fudgen. Koka upp vispgrädde, mjölk och sirap i en kastrull (Var noga med att vispa så det inte bränns vid!). Dela chokladen i bitar och lägg ner i kastrullen så det smälter tillsammans med gräddblandningen.
 
5. Låt fudgen svalna lite och häll sedan över den över kakan. Ställ sedan in kakan i kylen tills fudgen stelnat. Skär upp kakan i bitar och servera med valfria tillbehör.
 

Så söt ♡ ...

Choklad älskaren i mig började nog dansa & hoppa nu av glädje! Jättebra recept & enkla att följa! Perfekt då jag börjat att baka till min sambos jobb nu varje torsdag, haha!
Kram kram

Det här såg väldigt gott ut, och lät inte så svårt att göra. Tror även att jag skulle kunna fixa att baka det här ;) Så har skrivit upp ditt recept nu, och tänkte testa till helgen :)




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR